Jdi na obsah Jdi na menu
 


Studenti vytáhli v boj za svoji školu

14. 12. 2012

Zpravodajství

ILUSTRAČNÍ FOTO - archiv

Studenti esteticko-výchovného gymnázia Evropská 33 v Dejvicích spontánně zareagovali na nedomyšlené rozhodnutí pražského magistrátu. V úterý 18. prosince od 16.30 plánují za podpory řady svých pedagogů sbírat podpisy na petiční archy za zpěvu vánočních koled. Zřizovatel jejich školy jim totiž nadělil šokující verdikt o zrušení programu gymnázia, se kterým se nehodlají smířit bez boje.

Studentů se velice dotýká i skutečnost, že záměr úřadu jim byl prezentován jako hotová věc. Svou školu, ke které mají blízký vztah, polepili plakáty odmítajícími její zrušení, jako »Škola ztratí duši«, »Nemohli jsme říci Ne, tak ho budeme křičet!« apod. Optimalizace, ke které přistoupil magistrát a MŠMT, je podle nich připravena necitlivě a iracionálně.


Gymnázium na Evropské 33. FOTO - archiv

Škola na Evropské v současné době zahrnuje na sekundárním stupni gymnázium a střední odbornou školu pedagogickou, včetně programu pedagogického lycea. Zároveň poskytuje i terciární stupeň vzdělávání v rámci Vyšší odborné školy pedagogické a sociální. Do příštího školního roku by však podle platného rozhodnutí již neměli být na gymnázium přijímáni noví žáci.

Studenti poukazují zejména na skutečnost, že esteticko-výchovné zaměření jejich gymnázia je v Praze unikátní a nemělo by z nabídky středoškolského vzdělávání zmizet. Škola s výtvarnými a hudebními třídami dokázala vychovat řadu kvalitních a úspěšných absolventů, kteří se uplatňují na vysokých školách uměleckého zaměření, při studiu dějin kultury a umění, ale dlouhodobě i v praxi jako zdatní výtvarníci, grafici či hudebníci špičkových těles.


Školní sbor dlouhodobě sbírá ocenění v pěveckých soutěžích. »Naše gymnázium není žádný přílepek k pedagogické škole a není možné dát budoucím generacím adekvátní náhradu. Jeho zaměření je v Praze jedinečné,« shodují se studenti i učitelé. Škola na Evropské se po roce 1989 formovala jako polyfunkční instituce, a to i za pomoci některých partnerských škol z EU.

Navázala na historické kořeny a zpracovala program gymnázia s esteticko-výchovným zaměřením. Ve spolupráci s MŠMT a programem PHARE-RES za přispění tří států EU (Německo, Rakousko, Anglie) byl zpracován obor Vyššího odborného studia – Sociální pedagogika.

Program Střední pedagogické školy byl reformován ve spolupráci Výzkumným ústavem odborného školství do oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika. Podle evropského modelu vzdělávání pedagogických pracovníků je součástí školy i středisko odborné praxe studentů, Centrum volného času pro děti a mládež, kde jsou nabízeny studentům modely alternativní výchovy a vzdělávání (např. Baby sitting, Step by step, volnočasové programy).

(km)

 

Zdroj: www.halonoviny.cz